Top hledané
Výsledky (0)
O živote medzi automobilmi, láske k francúzskemu chic štýlu a profesijnom úspechu

Rýchla spoveď – riaditeľka prémiovej automobilovej značky DS Martina Bedrnová: Nikdy mi nenapadlo, že budem pracovať s automobilmi

Šárka Kabátová
18.Nov 2021
+ Pridať na Seznam.cz
7 minut čtení

Keď sa pustíte do rozhovoru s riaditeľkou automobilovej značky DS Martinou Bedrnovou na módnej prehliadke Natalie Ruden, ktorá je ambasádorkou DS, rozprávate sa nielen o móde a ženských témach, ale veľmi ľahko sa cez dizajnové a luxusné materiály dostanete aj k autám a jej profesii. Pre LP-Life.sk prezradila, čo sa jej páči na francúzskych automobiloch a čím sú originálne a iné, ako aj o tom, v čom tkvie úspech značky, na čele ktorej stojí už tri roky.

V súčasnosti ste už 3 roky riaditeľkou prémiovej francúzskej automobilovej značky DS. Aké boli vaše začiatky v automobilovom odvetví, ktoré je špecifické skôr pre mužov? Ste technický typ ženy?

Začnem tou druhou časťou. Vôbec nie som technický typ ženy a ani by mi nenapadlo, že niekedy budem pracovať s autami. Ale chcela to tak náhoda pred asi už 19 rokmi, keď ma po materskej dovolenke oslovili, aby som nastúpila k automobilovej značke do oddelenia komunikácie a PR, hoci som predtým pracovala pre francúzske firmy úplne iného charakteru, skôr v role consultingu a ekonomického poradenstva. Ale tá príležitosť prišla a mne sa to páčilo. Auto je krásny produkt a zistila som, že technika nie je úplne to, čo by som musela v komunikácii priamo ovládať. Opravovať auto ani rozumieť sa motorom nie je úplne to, čo je nutné.

Bolo zložité vstúpiť v našej republike na nasýtený trh prémiových vozidiel, ktorý väčšinou ovládajú najmä nemecké značky, a priviesť sem francúzske automobily?

Nie je to jednoduché. Samozrejme, v Českej republike sa tomu vraví „nemecká trojka“ prémiových značiek, ktorá je veľmi zavedená. Sme trh, ktorý je veľmi blízko Nemecku, ale myslím, že Francúzi majú čo povedať, pretože vidia svoje produkty a svoj štýl života zase úplne inak. My sme vlastne vniesli do prémiovej kategórie automobilov takú tú rafinovanosť, francúzsky luxus, isté fajnšmekerstvo, taký ten štýl „chic“ a zameranie sa na materiály a naozaj prvotriednu kvalitu, módu a podobne. Myslím si, že to je niečo, čo ocení aj náš trh.

Stavební pozemek 2852 m2, Chržín
Stavební pozemek 2852 m2, Chržín, Okolí Prahy

Čo bolo najťažšie a čo vás na tom najviac bavilo?

Najťažšie bolo naozaj sa zžiť s produktmi, pretože samozrejme na začiatku, keď človek neznalý automobilovej branže príde do sektora s autami, je potrebné načerpať množstvo nových informácií, absolvovať rôzne školenia, vyskúšať si tie autá a zajazdiť si s nimi. Takže spočiatku sa človek tak trošku možno hanbil, ale nakoniec zistí, že ho to môže priam veľmi baviť. A ako vravím, je to naozaj krásny produkt, pre mňa by určite bolo oveľa zložitejšie predávať napríklad veci, ktoré sú nehmotné, ktoré ťažko môžete ľuďom ukázať. Ale ten automobil vás sám jednoducho nadchne a vy potom svoje naladenie odovzdáte ďalej a nadchnete aj tých ostatných okolo seba.

Čo je pre vozidlá z vašej ponuky charakteristické a čím sa odlišujú od ostatných?

Pre vozidlá našej značky je charakteristický práve výrazný a jedinečný štýl, avantgardný prístup, riešenia neobvyklé v automobilovom odvetví. DS sa zrodila v Paríži, a preto sa aj interiéry našich vozidiel pýšia názvami podľa slávnych parížskych miest, ako Montmartre, Bastille alebo Opéra. Naše vozidlá sú veľmi komfortné, veľmi príjemné, čo sa týka práve prvotriednych materiálov, sú inšpirované oblasťou šperkárstva, takže v nich nájdete rôzne tepané kovové materiály, sklenené krištáliky, inšpiráciu diamantmi alebo napríklad prepletanie kožených sedadiel Bracelet tak, ako sa prepletali remienky hodiniek u značky Chanel. Takže skutočne je tam tá tzv. haute couture. A to je to, čo tú značku odlišuje možno najviac.

Pre aký typ klientov sú najmä určené?

Tak trošku to súvisí aj s tým, čo som už vravela. Sú určené pre zákazníkov, ktorí majú svoj štýl a chcú ho ukázať, a neboja sa mať niečo výnimočné, nechcú zapadnúť, ale naopak chcú vystúpiť z radu a vyjadriť svoju osobnosť aj prostredníctvom svojho automobilu. Nie je to pre nich len prepravný prostriedok z bodu A do bodu B, ale v podstate ide o súčasť ich životného štýlu a osobnosti.

Týka sa to viac žien alebo mužov?

Povedala by som, že oboch pohlaví, samozrejme ženy viac zaujímajú materiály, nádherné farby a rôzne kombinácie, ktoré ponúkame. Muži zase viac oceňujú rôzne technické finesy a technologické charaktery našich vozidiel. Ja som síce hovorila o dizajne, ale naše vozidlá sú aj veľmi vyspelé po technologickej stránke. Máme vozidlá, ktoré majú hybridný i elektrický pohon, majú svetlomety matrix, ktoré majú dosvit 500 metrov, otáčajú sa do zákrut, máme adaptívne podvozky, máme jednoducho veľa vecí, ktoré bavia aj mužov. Takže si obe pohlavia nájdu to svoje a medzi klientmi máme mužov i ženy.

Váš showroom sa stal víťazom marcového kola Czech Top Shop 2021. Ako tento priestor vznikal, v čom je výnimočný a na čo by ste tam nalákali ďalších klientov?

Náš showroom sa volá DS Store a je v Prahe na Čiernom moste. Je to jediný showroom značky DS v Českej republike. Naša značka má showroomy, ktoré nie sú obvyklé, tak ako ľudia zvyčajne poznajú ostatné autosalóny. Predaj uskutočňujeme v priestoroch, ktoré sú zariadené ako luxusný butik, takže showroom je v čiernej farbe, vystavujeme menší počet vozidiel, nie je teda celý zaplnený vozidlami. Máme to urobené tak, aby vozidlá mohli vyniknúť, a kladieme dôraz aj na to samotné prostredie, aby ľudia u nás mohli dýchať, aby tam bol priestor, aby si sadli do krásnej sedačky a mohli si vyskúšať aj virtuálnu realitu. Ostatné vozidlá, ktoré práve nie sú v showroome, si vďaka tomu naozaj vyskúšajú v reálnom prostredí 3D virtuálnej reality, ktorá ich zavedie priamo do Paríža na námestie Svornosti. Ďalej na nich pôsobí náš vlastný parfum, ktorý je súčasťou našich showroomov a naša charakteristická hudba. Je to proste celý komplex vecí, radi si dáme so zákazníkom dobrú kávu, všetky veci preberieme v úplnom pokoji a samozrejme potom nasleduje aj testovacia jazda. Náš showroom je skutočne inšpirovaný parížskymi butikmi. Takže by sa tam mohli predávať napríklad drahé kabelky alebo naše vozidlá.

Už ste spomenuli, že máte hybridy, ako aj elektromobily. Aké negatíva a pozitíva vidíte v tomto druhu vozidiel?

Myslím si, že majú mnoho pozitív. Sú hlavne ekologické, a to je asi pre nás všetkých rozhodne téma číslo jeden, pomôcť nášmu životnému prostrediu. Po druhé sú veľmi úsporné, a to sa týka hybridných vozidiel, ako aj tých plne elektrických. Majú veľmi dobré jazdné vlastnosti. Sú to vozidlá, ktoré majú pomerne značný odpich a disponujú silnými motormi. Ešte keď som nevedela, čo to elektrické autá sú, mala som laickú predstavu, že sú to nejaké ekologické „približovače“, napríklad ako v zoologickej záhrade, a že jazdia len pomaly. Ale nie je to tak. Dnes sú tieto vozidlá úplne štandardné a majú normálne výkony. Na druhej strane ešte nie je úplne rozvinutá sieť dobíjacích staníc, takže do istej miery musí zákazník vedieť, či je také vozidlo pre neho vhodné. Určite je vhodné pre zákazníkov, ktorí majú možnosť dobíjať vozidlo v domácom prostredí alebo v zamestnaní. Pretože ak by bol odkázaný len na sieť verejných dobíjacích staníc, tak by riadil svoj život podľa dobíjacích staníc, kde sa zrovna nachádzajú a koľko času bude treba stráviť dobíjaním pri takejto dobíjacej stanici. Takže so zákazníkmi vždy diskutujeme aj o tomto, či sú tzv. kompatibilní pre elektromobilitu, aby potom neboli zaskočení, že nemôžu elektrické auto používať tak pohodlne, ako si predstavovali. Čo sa týka hybridného vozidla, tam je to trošku iné, pretože také vozidlo má aj nádrž na normálne palivo. Môže jazdiť v prípade potreby aj na spaľovací motor, takže tam je väčšia sloboda. Po meste môžete jazdiť kratšie trasy na batériu, ale samozrejme si ju tiež musíte niekde dobiť. Keď však nemáte dobité, môžete jazdiť na benzín a máte tak viac slobody.

Niektorí predajcovia práve týchto druhov automobilov sa chystajú na online predaj. Je to aj vaša cesta?

Tiež túto situáciu sledujeme. Samozrejme, vidíme cestu našich zákazníkov, ktorá momentálne vo veľkej miere prechádza cez elektronické médiá, webové stránky, konfigurátory a rôzne elektronické dopyty. Samozrejme, sme na to pripravení, aby človek mohol s nami napríklad večer chatovať z pohodlia domova, poslať nám dopyt alebo si mohol nakonfigurovať vozidlo. Myslíme si ale, že samotný predaj je pre zákazníka stále zaujímavé uskutočniť v prostredí, v ktorom si človek svoj produkt objaví, a že je to pre neho jednoducho dôležité. Pre ľudí, ktorí si idú kúpiť naše vozidlo, je to slávnostný okamih a chcú si ho zažiť v luxusnom prostredí nášho showroomu. Ale samozrejme vidíme tendenciu, že ľudia majú čím ďalej menej času, a už aj my máme i klientov, ktorí si napríklad prajú doviezť vozidlo domov. Jednoducho si ho nechcú prevziať v showroome, je pre nich komfortnejšie nechať si zakúpené vozidlo doviezť až domov, a my to samozrejme robíme. Máme tak nastavený aj predajný tím, ktorý môže zákazníka obslúžiť, kdekoľvek si bude priať, ale zatiaľ úplná väčšina zákazníkov realizuje nákup a prevzatie vozidla v DS Store, ktorý má proste tú správnu atmosféru.

Aké auto máte vy a prečo ste si ho vybrali?

Ja konkrétne jazdím vozidlom DS 7 Crossback E-Tense, čo znamená práve tú elektrinu. Mám vozidlo na plug-in hybridný pohon, je to SUV auto strednej kategórie. Som úplne spokojná, je veľmi príjemné, luxusné a pohodlné. Je v takej teplej farbe, byzantskej zlatej, ktorá symbolizuje svetlá nočného Paríža. Keď tam prilietate v noci, tak žiari oranžovo rovnako ako moje vozidlo. Takže aj toto so mnou samozrejme nejako rezonuje a môžem to len odporúčať.

Veľmi pekne vám ďakujem za rozhovor.

Ja takisto ďakujem.

Fast confession:

Tromi slovami – história, súčasnosť a budúcnosť vašich automobilov?

Dizajn, jedinečnosť, avantgarda, elektrina.

Čo nemajú nemecké autá oproti francúzskym?

Šarm, rafinovanosť a umenie užívať si život, byť nad vecou a v pohode.

Šperk, kabelka alebo auto?

Všetko, nezaobídem sa ani bez jedného.

Čo by si žena mala vždy vziať do auta?

Za mňa vodu, ja nejazdím bez vody.

Váš recept na osobný úspech?

Nebáť sa výziev, ísť do toho a mať chuť sa učiť.

Čo z vášho pohľadu môže zvýšiť dokonalosť automobilov vo všeobecnosti?

Asi myslenie na človeka. To znamená nejaká super ergonómia, aby sa v aute cítil ako doma, v pohodlí, ako na dovolenke, bez stresu.

Pri akej činnosti si dokážete oddýchnuť?

Mám rada wellness a čítanie.

Čo si rada obliekate, keď čakáte významného klienta?

Šaty.

Čo je pre vás osobne u auta najdôležitejšie?

Aby mi sadlo do ruky. Musím sa v ňom na prvý dojem cítiť dobre.

Čo sa vám nepáči na parkovacom systéme v Prahe?

Mne sa páči, pretože ja vďaka svojmu „plug-in hybridu“ teraz môžem parkovať úplne v pohode, teda aj v modrých a iných zónach. Ale inak je to bieda, áut je mnoho a parkovacích miest málo.

V čom sa vo vašom odbore líšia nároky českých zákazníkov od zvyšku sveta?

Už sa veľmi nelíšia. Českí zákazníci sú nároční úplne ako všade inde.

Čo očakávate od novej vlády a neodpustili by ste jej to?

Väčšiu podporu elektromobility, pretože tá v Čechách chýba. A možno sa trošku začína blýskať na nové časy.

Akým spôsobom si sporíte na dôchodok?

Klasicky penzijným pripoistením a inak investujem do nehnuteľností.

Čo máte najradšej na Vianociach?

Rozhodne atmosféru, nech je to akokoľvek sprofanované, stále mám rada rozsvietené stromčeky, sviečky a to tajomno.
RESPONDENT SA PÝTA REDAKTORA:

Aká ste vodička? Baví vás šoférovanie?

Šoférovanie ma veľmi baví, je to pre mňa vášeň a mám rada pokojnú jazdu.
To som rada, ja by som vás aj tak tipla, že ste taká elegantná žena a že si dokážete jazdu užiť a auto pre vás nie je len úžitkové vozidlo, ale aj vaša zábava. To je fajn.
Páčil sa vám článok?
Diskusie 0 Vstúpiť do diskusie